۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام
جهش توليد با مشاركت مردم
انتخاب رنگ:
دسته بندی مطالب
برق را به قیمت واقعی خرید می کنیم، اما به قیمت واقعی نمی فروشیم
هادی شیرخانی، مدیرعامل شرکت برق استان ایلام
دکتر هادی شیرخانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تبریک ایام خجسته دهه فجر به بیان رسالت خطیر اصحاب رسانه اشاره کرد و با بیان این که رسانه ها پل ارتباطی ما بین سازمان ها، ادارات، بنگاه های اقتصادی و... به شمار می روند گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله اهم اقداماتی است که بر دوش اصحاب رسانه نهاده شده و نشان از حساسیت جایگاه این قشر در سطح جامعه می باشد.

دکتر هادی شیرخانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تبریک ایام خجسته دهه فجر به بیان رسالت خطیر اصحاب رسانه اشاره کرد و با بیان این که رسانه ها پل ارتباطی ما بین سازمان ها، ادارات، بنگاه های اقتصادی و... به شمار می روند گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله اهم اقداماتی است که بر دوش اصحاب رسانه نهاده شده و نشان از حساسیت جایگاه این قشر در سطح جامعه می باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به این که در بین خبرنگاران معدود اشخاصی هستند که نقشی یک طرفه در جامعه بر عهده گرفته اند و به خوبی از رسالت خود بهره نمی گیرند، خاطرنشان کرد: هر دستگاه، موسسه و یا نهادی برای ارائه یک خدمت تأسیس شده و مستلزم تعامل سازنده است و همه در این بین نسبت به دیگری وظایفی به عهده دارند.

شیرخانی تصریح کرد: تعامل بین دستگاه ها و جامعه رسانه ای باید به صورت مساوی باشد، اما متأسفانه بعضی از این تعاملها نه تنها سازنده و مثبت نیستند، بلکه به سمت هدف خاصی هدایت می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان این نکته که ترویح بد اخلاقی بیشترین آسیب را به جامعه می زند، اظهار داشت: رسالت خبرنگار همانند رسالت پیامبران است و اگر خبرنگاری رسالتش را به درستی بشناسد و آگاهی داشته باشد همان کار پیامبران را انجام می دهد. ایشان از تجربه و دانش به عنوان مهم ترین ابزارهای یک خبرنگار نام برد.

دکتر شیرخانی، شرکت برق را یک زنجیره عنوان کرد که از تولید شروع می شود و در ادامه گفت: تولید یعنی یک نیروگاه برق آبی، حرارتی و هسته ای که مدل های مختلف تولید نیرو هستند و هر نیروگاه یک شرکت است که برق را تولید می کند.
این مسئول به هزینه بالای خرید برق از نیروگاه ها اشاره کرد و افزود: هزینه برق با پارامترهای مشخص بررسی می شود و برای خرید چندین مگاوات برق باید نقدی خریداری کنیم و علاوه بر آن هزینه انتقال از نیروگاه تا داخل شهر، توزیع، حقوق و تعمیر و نگهداری هم به آن اضافه می شود‌.

مدیر عامل شرکت برق استان از شهروندانی که قبض برق خود را به موقع پرداخت نمی کنند، گلایه کرد و اظهار داشت: با همه مشکلاتی که برای تهیه برق وجود دارد، بعد از دو ماه صورتحسابی برای مشتریان ارسال می شود و بسیاری حتی تا یکسال هم قبض برق خود را پرداخت نمی کنند و برق آنها قطع نشده است، اگر بر اساس دلایل طبیعی که برای قطعی برق وجود دارد، برق آنها قطع شود، تحمل دو دقیقه خاموشی برق را ندارند.
این مسئول خاطر نشان ساخت برق را به قیمت واقعی خرید می کنیم، اما آن را به قیمت واقعی نمی فروشیم و قطعا در خاموشی ها اولین کسی که متضرر می شود شرکت برق است، زیرا ما برق را پیش خرید کرده ایم و بنابراین اولین متضرر شرکت برق است.

دکترشیرخانی با بیان این که بخشی از خاموشی ها به دلیل سرقت های صورت گرفته است، تصریح کرد: سرقت ترانس، سیم یا کابل برق، ریز گردها، صاعقه، ساخت و سازهایی که باعث قطحی برق می شوند بیشترین علت خاموشی ها هستند و 99 درصد خاموشی ها خارج از اختیار شرکت برق می باشد.

این مسئول گفت: اگر برق را به هر علتی قطع کردیم بر خلاف رویه و اینکه خاموشی به صفر برسد در اولویت کاری ماست و با تلاش همه همکاران در شرکت برق، هدر رفت انرژی بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام در ادامه گفت: در راستای خدمات دولت الکترونیک تمامی خدمات صنعت برق در قالب اپلیکیشن برق من قرار دارد و هر کدام از شهروندان بخواهند خدماتی را از شرکت برق دریافت کنند با نصب آن روی گوشی موبایل خود، بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت گرانبهای خود می توانند خدمات ما را دریافت کنند.
دکترشیرخانی اضافه کرد: اگر مردم در ساعات اوج پیک مصرف برق، صرفه جویی داشته باشند، و مصرف وسائل برقی خود را کاهش دهند، هیچ گونه خاموشی اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به این که در بین سازمان ها و نهادهایی که به شرکت برق بدهکار هستند، آبفا بیشترین میزان بدهی را به شرکت برق دارد ابراز امیدواری کرد این سازمان در آینده ای نزدیک نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند.
این مسئول اضافه کرد: مشترکین برق می توانند با استفاده از اپلیکیشن خدمات غیرحضوری (برق من) بدون نیاز به مراجعه حضوری در ادارات، با استفاده از گوشی های هوشمند خود از خدمات این نرم افزار بهره مند شوند.
مدیرعامل شرکت برق استان در پایان با اشاره به ویژگی های این نرم افزار از جمله نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض، مشاهده خاموشی های با برنامه، اعلام مشکل روشنایی معابر، ثبت خاموشی، درخواست رفع حریم، رفع مشکل ولتاژ برق، مکان پرداخت آنی قبض، نمایش سوابق مصرف و ثبت قرائت توسط مشترکین تاکید کرد: از مشترکین محترم تقاضا داریم با نصب این برنامه از خدمات غیر حضوری و مفید آن بهره مند شوید.‏

تاریخ:
1399/11/25
تعداد بازدید:
3034
نویسنده:
روابط عمومی
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس: ایلام، بلوار مدرس، شرکت توزیع برق استان ایلام
کد پستی: 6931995487 نمابر:  08433330005
تلفن: 08433333020-08433333040
پست الکترونیکinfo[at] bargh-ilam.ir
کانال اطلاع رسانی پیام رسان سروش ilambargh@
 
تاریخ بروز رسانی 1403/01/29
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توزیع نیروی برق ایلام می باشد.
Powered by DorsaPortal